Kommentarer om Don Ø’s stop

0

Kommentarer om Don Ø's stopFodbold-transfers.dk har herunder samlet en række kommentarer fra personer tæt på Flemming Østergaard alias Don Ø, samt en række ekspert-kommentarer, efter at han i dag annoncerede, at han stopper som formand i april måned i år.

FC Københavns cheftræner, Ståle Solbakken:

“Han har betydet alt for klubben. Hans måde at bygge klubben op på, og måden, han har ført den videre på, har været outstanding. Han har altid været et forretningsmæssigt geni,” siger Solbakken til Sporten.dk.

Brøndby IF’s boss, Per Bjerregaard:

“Jeg er overrasket, for jeg troede ikke, at han kunne undvære det, da det har været så stor en del af hans liv i de seneste 15 år. Så jeg er overrasket. De har problemer nu, men hvis man ser på det fodboldhold, har han flyttet både overligger og milepæle. Man kan ikke forvente andet end kritik, når man siger, at hvis ikke vi giver overskud, må man sparke mig et vist sted, og man så efterfølgende får 250 mio. kr. i underskud. Sådan er vores jobs i to profilerede virksomheder som FC København og Brøndby IF,” fortæller Bjerregaard til Sporten.dk.

LÆS OGSÅ: Don Ø trækker sig tilbage i Parken

FC Midtjyllands sportsdirektør, Jens Ørgaard:

“Han har været primus motor i at skabe en forretning i en fodboldklub, og han har været primus motor i at FCK skulle udvikle sig og begå sig på den internationale scene. Jeg er da ked af, at Flemming har valgt ikke at fortsætte,” udtaler Ørgaard til Sporten.dk.

OB’s direktør, Kim Brink:

“Han har betydet utroligt meget for mig rent personligt. Han giver sine ansatte en masse tillid og får så meget som muligt ud af sine ansatte,” forklarer Brink ifølge Sporten.dk.

Randers FC’s direktør, Jacob Nielsen:

“Jeg syntes faktisk, det er synd for ham, at den sidste tid med det dårlige regnskab får lov til at skygge for hans tid i FCK. Han har fortjent at fodbold-danmark husker ham for det bedste, for det var der meget af,” siger Nielsen til Sporten.dk.

TV 2 SPORT’s fodboldekspert, Poul Hansen:

“Han har sammen med Per Bjerregaard i Brøndby været lokomotiverne, der har drevet den positive udvikling i dansk fodbold gennem de sidste ti år. Han har været afgørende for at skabe det stærke brand, som FC København er blevet både herhjemme og ude i Europa. Noget der normalt tager meget længere tid at opbygge,” fortæller Hansen til TV2Sport.dk.

TV3+’s fodboldekspert, Peter Kjær:

“Han har jo fyldt meget i fodboldverden, haft et stort navn og har leveret – set udefra – et godt job, hvor han har bragt FCK ikke bare på landkortet men også Europa-kortet. Han har været god til at tegne klubben og har været med til at gøre klubben interessant,” siger Kjær til Onside.dk.

LÆS OGSÅ: Don Ø trækker sig tilbage i Parken

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE