Brøndby-talent udlejet til HB Køge

0

Brøndby-talent udlejet til HB KøgeBrøndby IF’s talentfulde offensivspiller, Mark Leth Pedersen, er blevet udlejet til bundklubben HB Køge. Aftalen løber frem til sommer.

SAS Liga-bundholdet HB Køge er hårdt ramt af skadesproblemer på angrebspositionerne, idet både Emmanuel Ake og Simon Makienok Christoffersen er langtidsskadede.

Derfor har ledelsen set det som et naturligt træk, at de har hentet den 21-årige angriber Mark Leth Pedersen fra Brøndby IF. HB Køge har lejet Brøndby IF-talentet frem til sommer, og holdets sportsdirektør Per Rud har store forventninger til den nye forstærkning.

“Ja, vi lejer meget sjældent spillere, men det har vi gjort i det her tilfælde, fordi det økonomisk var bedst for os, og selvfølgelig skal Mark ikke kun være i HB Køge i lejeperioden frem til sommerferien. I denne uge sætter vi os ned og laver en længerevarende kontrakt,” siger Rud til klubbens hjemmeside.

Leth har repræsenteret Brøndbys hold i 2. division, og han står samtidig noteret for 25 U-landskampe.

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE