Andreas Maxsø forlængede tidligere på sommeren sin kontrakt med FC Nordsjælland trods interesse fra både Brøndby IF og FC København.
Andreas Maxsøs kontrakt med FC Nordsjælland stod til at udløbe efter sidste sæson, men trods stor interesse fra andre klubber valgte den 22-årige forsvarsspiller i sidste ende at blive i Farum.
Nu bekræfter stortalentet så over for BT, at både Brøndby og FC København henvendte sig i løbet af foråret, men et skifte til den københavnske vestegn var aldrig aktuel for Maxsø.
“Der havde jeg mest lyst til at blive i Nordsjælland. Der har været kaos i Brøndby, og på det tidspunkt, hvor der var snak om det, vidste man ikke engang, hvilken træner der ville være derude, så det udelukkede jeg sådan rimeligt hurtigt. Det var nemt for mig.”
Andreas Maxsø beretter endvidere, at han lyttede til FC København, men drømmen om et udenlandseventyr inden for et år syntes mere realistisk i FC Nordsjælland end hos løverne fra hovedstaden.