
Foto: Unisport
Landstræner Kasper Hjulmand udtager sin EM-trup i denne måned, og når han skal udvælge de udvalgte, har han nu fået tre pladser ekstra at gøre godt med.
UEFA kunne nemlig tirsdag meddele, at EM-trupperne bliver udvidet fra 23 til 26 spillere til sommerens EM-slutrunde.
Det sker på grund af risikoen for corona-smitte i truppen, og derfor kan flere spillere træde til, hvis uheldet er ude.
“Vi har arbejdet med risiko for corona-smitte i et år og UEFA’s beslutning er en naturlig konsekvens. Vi håber at undgå smitte og glæder os til at se spillerne i kamp til sommer, først i testkampe og så til EM,” siger landstræner Kasper Hjulmand til DBU’s Twitter og tilføjer:
“Med flere spillere i truppen, har vi flere muligheder med holdet, samtidigt med at vi skal sikre at alle bidrager bedst muligt.”
Inden EM-slutrunden bliver sparket i gang for Danmarks vedkommende den 12. juni mod Finland, så skal holdet møde Bosnien-Hercegovina og Tyskland i to testkampe.