Hjulmand: Udvidet EM-trup er naturligt

0
Hjulmand: Udvidet EM-trup er naturligt

Foto: Unisport

Danmarks landstræner Kasper Hjulmand anser det som en naturlig konsekvens af corona-situationen, at EM-truppen udvides til 26 spillere.

Landstræner Kasper Hjulmand udtager sin EM-trup i denne måned, og når han skal udvælge de udvalgte, har han nu fået tre pladser ekstra at gøre godt med.

UEFA kunne nemlig tirsdag meddele, at EM-trupperne bliver udvidet fra 23 til 26 spillere til sommerens EM-slutrunde.

Det sker på grund af risikoen for corona-smitte i truppen, og derfor kan flere spillere træde til, hvis uheldet er ude.

“Vi har arbejdet med risiko for corona-smitte i et år og UEFA’s beslutning er en naturlig konsekvens. Vi håber at undgå smitte og glæder os til at se spillerne i kamp til sommer, først i testkampe og så til EM,” siger landstræner Kasper Hjulmand til DBU’s Twitter og tilføjer:

“Med flere spillere i truppen, har vi flere muligheder med holdet, samtidigt med at vi skal sikre at alle bidrager bedst muligt.”

Inden EM-slutrunden bliver sparket i gang for Danmarks vedkommende den 12. juni mod Finland, så skal holdet møde Bosnien-Hercegovina og Tyskland i to testkampe.

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE