Officielt: Oliver Christensen solgt til Hertha

0
Officielt: Oliver Christensen solgt til Hertha

Foto: Shutterstock

OB’s keeper Oliver Christensen er torsdag blevet solgt til Bundesliga-klubben Hertha Berlin. Han har fået en femårig kontrakt.

OB har torsdag solgt førstekeeperen Oliver Christensen til Bundesliga-klubben Hertha Berlin.

Christensen har skrevet under på en femårig kontrakt.

“Det er en glædens dag for både OB og Oliver Christensen. Oliver har gjort det rigtig godt i klubben, siden han kom til som U12-spiller, hvor han fra første dag har bidraget med positivt humør og stor målrettethed,” siger OB’s sportschef Michael Hemmingsen til OB’s hjemmeside og tilføjer:

“I OB har han taget nogle store skridt, der har gjort ham interessant for en lang række klubber, og derfor er vi glade og stolte over, at vi er blevet enige med Hertha Berlin, så han nu kan prøve sig selv af i udlandet.”

“Oliver har i sin tid i klubben vist en stor modenhed, udvikling og ærgerrighed, der gør, at han nu er klar til at tage det næste store skridt i hans karriere.”

“Det skyldes hans stærke indsats på træningsbanen, men det skyldes også, at tiden i Kerteminde Boldklub og på vores akademi gav ham et rigtig godt afsæt til førsteholdet, og der skal derfor lyder en stor cadeau til hele vores ungdomsafdeling, når han i fremtiden tørner ud i Bundesligaen.”

Ifølge B.T.’s oplysninger har Hertha Berlin betalt omkring 22 millioner kroner for den 22-årige keeper.

I Hertha Berlin skal Christensen kæmpe om spilletiden med Rune Jarstein og Alexander Schwolow.

Schwolow har stået samtlige kampe i indeværende sæson hidtil.

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE