
Foto: Shutterstock
Ni ud af 12 European Super League-klubber har trukket sig fra projektet, før det for alvor blev en realitet.
Men tre klubber fastholder deres interesse i konceptet, og det vil UEFA ikke acceptere. Derfor har de åbnet disciplinærsager mod de tre resterende klubber, som er Real Madrid, FC Barcelona og Juventus.
“Efter en undersøgelse foretaget af UEFA’s disciplinærkomité (UEFA Ethics and Disciplinary Inspectors, red.), i forbindelse med det såkaldte European Super League-projekt er der indledt disciplinærsager mod Real Madrid CF, FC Barcelona og Juventus FC for en mulig overtrædelse af UEFA’s lovgrundlag,” oplyser UEFA i en pressemeddelelse.
Tidligere har det været rygtet, at de tre klubber ville blive straffet med et eller flere års karantæne i Champions League, mens de tre klubber efterfølgende har angrebet UEFA i et fælles statement, som du kan læse her.