
Foto: Shutterstock
De danske fodboldfans kan glæde sig over, at UEFA fredag bekræftede, at Danmark beholder titlen som EM-vært.
Dermed skal fire EM-kampe spilles i Danmark, når sommerens EM-slutrunde bliver sparket i gang.
“Det er en glædens dag, at vi nu har en endelig bekræftelse fra UEFA på de fire kampe i Parken til sommer. Særligt fordi vi med regeringens udmelding i marts nu kan se frem mod et EM på hjemmebane med fans på stadion. EM skal være fansenes fest, og det er nu officielt,” siger DBU-direktør Jakob Jensen til DBU’s hjemmeside.
DBU oplyser, at på baggrund af Superliga-ordningen vil der kunne være 11.236 tilskuere til kampene i Parken som minimum.
Alt efter hvordan corona-situationen udvikler sig vil jeg kunne komme flere ind, hvis omstændighederne tillader dette.