Færre udlændinge i SAS Ligaen

0

Færre udlændinge i SAS LigaenSAS Liga-klubberne har ikke lige så mange udlændinge i Danmarks bedste fodboldrække som tidligere. SAS Ligaen består lige nu af 96 spillere med udenlandsk pas.

SAS Ligaen har gennemgået er markant fald i antallet af udlændinge i de 12 trupper i Danmarks bedste fodboldrække.

Fodbold-statistiksiden Danskfodbold.com skriver, at der fra sæsonen 2008/2009 til denne sæson er tale om et fald på hele 15 procent.

Det er første gang, at der er tale om et fald af antallet af udlændinge i SAS Liga-klubberne siden sæsonen 2002/2003. På daværende tidspunkt var der blot 37 spillere med udenlandsk pas i SAS Ligaen, mens der i sæsonen før var 54 spillere.

Siden efterårssæsonen har 14 udenlandske spillere søgt væk fra landets bedste række, mens syv nye har skrevet kontrakter.

Antal udlændinge i SAS Ligaen siden sæsonen 2001/2002:

2001/2002: 54

2002/2003: 37

2003/2004: 68

2004/2005: 71

2005/2006: 77

2006/2007: 98

2007/2008: 104

2008/2009: 113

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE