
Foto: Bayern München
Pierre-Emile Højbjerg fortæller, at han forlader Bayern München til januar, hvis han ikke får chancen i efterårssæsonen.
Den 19-årige danske midtbanespiller, Pierre-Emile Højbjerg, er i Bayern Münchens førsteholdstrup, men den danske landsholdsspiller har ikke fået lettere arbejdsbetingelser, efter at Bayern hentede Xabi Alonso.
Højbjerg fortæller nu, at han er opsat på at blive og kæmpe for sin plads, men han overvejer, at skifte til januar, hvis han ikke får chancen.
“De har sagt, jeg får chancen i løbet af sæsonen, og hvis ikke jeg får den, så er jeg væk til januar,” fortæller Pierre-Emile Højbjerg til BT og uddyber om tilgangen af Alonso:
“Det er klart, at når klubben henter så dygtig en midtbanespiller, bliver det ikke nemmere at få spilletid, men jeg må blive ved med at klø på, og så har de jo sagt, jeg får chancen.”
19-årige Højbjerg står noteret for 14 kampe i alt for Bayern Münchens førstehold. Fire af disse kampe har været som starter.