Officielt: Arsenal matcher klausul – henter Partey

0
Officielt: Arsenal matcher klausul - henter Partey

Foto: Shutterstock

Arsenal FC nåede at sikre sig Thomas Partey inden transfervinduet lukkede. De matchede hans frikøbsklausul på 375 millioner kroner.

Arsenal FC nåede at forstærke klubbens midtbane, inden transfervinduet smækkede i mandag ved midnat.

Klubben matchede frikøbsklausulen på Atletico Madrids midtbanespiller, Thomas Partey, og således var det op til Partey selv at bestemme, hvorvidt han ville til London-klubben eller ej.

Han takkede ja, og derfor er han nu Arsenal-spiller. Prisen lyder på 375 millioner kroner, som var hans frikøbsklausul.

Partey har skrevet under på en femårig kontrakt med Arsenal.

Den 27-årige midtbanespiller kom til Atletico Madrid i 2012, og han nåede at spille 188 kampe for klubben. I sidste sæson var han én af nøglefigurerne på mandskabet med 46 kampe i benene.

“Vi har holdt øje med Thomas i et stykke tid, så vi glæder os nu over at kunne tilføje en høj-kvalitetsspiller til vores trup. Han er en dynamisk midtbanespiller med en god energi. Han bidrager med meget erfaring fra en topklub, som har leveret på det højeste niveau i både La Liga og Champions League i flere år,” siger Arsenals manager Mikel Arteta til klubbens hjemmeside.

Thomas er blevet udstyret med trøje nummer 18.

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE