
Foto: Shutterstock
Brøndby IF har taget hul på deres første forstærkning i dette transfervindue.
Klubben har hentet tyske Mats Köhlert på en fri transfer.
Den 27-årige back har spillet mere end 100 førsteholdskampe for hollandske Heerenveen.
Venstrebacken har skrevet under på en aftale, der gælder frem til sommeren 2029.
“Mats er en spiller, vi har fulgt tæt i lang tid. Han har haft en stærk sæson i Holland, hvor han også har høstet stor anerkendelse for sine præstationer,” siger Brøndbys fodbolddirektør Benjamin Schmedes til klubbens hjemmeside og tilføjer:
“Vi ser ham som en spiller, der kan tilføre holdet fart, gennembrudskraft og en stærk mentalitet. Så vi mener alt i alt, at han passer godt til det udtryk, vi ønsker, og den kultur vi har i Brøndby IF.”
Tyskeren vil støde til truppen, når den møder ind efter sommerferien.