
Foto: Shutterstock
Jakob Poulsen har besluttet sig for at indstille fodboldkarrieren, når hans nuværende kontrakt med Melbourne Victory udløber.
Det bekræfter 36-årige Poulsen i et interview med Eurosport.
“Det har været undervejs i et stykke tid. Jeg overvejede det allerede i sommer, da jeg røg ud i kulden i FCM,” siger han til Eurosport.
“Henover jul og nytår følte jeg, at jeg ikke rigtig har lysten på samme måde mere. Fysisk kan jeg godt klare mig og er ikke ramt af skader, men mentalt kunne jeg mærke, at det lakkede mod enden,” siger Jakob Poulsen.
Poulsen har tidligere fortalt, at han vil vende retur til Danmark til sommer, og han forventer ikke, at et godt tilbud kan lokke ham fra beslutningen om at lægge støvlerne på hylden.
“Det tror jeg ikke, jeg kan, men man skal aldrig sige aldrig. Som det ser ud nu er planen at stoppe, når den her kontrakt udløber og forhåbentlig finde noget andet inden for fodboldens verden,” siger Jakob Poulsen.
Poulsen har i sin karriere spillet for Esbjerg fB, Heerenveen, AGF, Monaco, FC Midtjylland samt altså senest Melbourne Victory.
Derudover nåede han at spille 35 kampe for Danmarks A-landshold.