
Foto: Shutterstock
Paris Saint-Germain meddelte i søndags, at man havde købt Xavi Simons tilbage fra PSV Eindhoven.
Transfersummen lød ifølge De Telegraaf på seks millioner euro, svarende til cirka 45 millioner kroner.
Simons skal dog ikke tørne ud for PSG i den kommende sæson.
I stedet skal han repræsentere RB Leipzig, som han i dag har skrevet under på en etårig lejeaftale med.
Den 20-årige midtbanespiller skiftede til PSV Eindhoven på en fri transfer i sommeren 2022, hvor han imponerede i sidste sæson med 22 scoringer og 12 assists i 48 kampe.
Simons har desuden fået fire A-landskampe for Holland.