Officielt: Silkeborg-angriber rekordsolgt til Lyngby

0
Silkeborg IF

Foto: Shutterstock

Silkeborg IF har solgt angriberen Asbjørn Bøndergaard til Lyngby Boldklub i 1. division. Det er Lyngbys dyreste indkøb i historien.

Silkeborg IF har i dag solgt den 21-årige angriber, Asbjørn Bøndergaard, til 1. divisionsklubben Lyngby Boldklub.

Han er blevet udstyret med en femårig kontrakt hos de kongeblå.

I 2024/25-sæsonen var Brøndergaard udlejet til FC Fredericia fra Silkeborg, hvor han kvitterede for tilliden med 17 scoringer i 25 kampe.

“Asbjørn er en angriber, der har bevist, han kan lave mål på alle niveauer gennem ungdommen og for Fredericia i 1. division. Vi vil gerne tilføje flere mål til vores hold, og dem tror vi på, han kan bidrage med,” siger Lyngbys sportschef Nicas Kjeldsen til klubbens hjemmeside og uddyber:

“Asbjørn har en god alder, og det, at vi kan få ham på en lang kontrakt, gør det ekstra interessant for os.”

“Vi tror på, han kan brage igennem i første division på den korte bane og derefter i Superligaen, – og at han har potentiale til mere.”

Ifølge Bold.dk’s oplysninger, så er der tale om en transferrekord. Det skulle angiveligt være Lyngbys dyreste indkøb til dato.

Transfersummen lyder på 3,7 millioner kroner, ifølge fodboldmediet.

SKRIV EN KOMMENTAR

ANNONCE