Real Madrid kunne mandag aften præsentere Zinedine Zidane som klubbens nye cheftræner, efter at Rafa Benitez blev fyret. Zidane er ydmyg og glæder sig.
Real Madrid fyrede mandag aften Rafa Benitez efter længere tids polemik. I stedet har man forfremmet Zinedine Zidane som cheftræner.
Zidane har i denne sæson hidtil været cheftræner for klubbens B-hold, Real Madrid Castilla.
Det var en meget ydmyg og tydelig berørt Zidane, der udtalte sig i korte vendinger på aftenens pressemøde.
“Allerførst vil jeg gerne takke vores “presi” for at give mig denne mulighed for at træne dette hold. Vi er den største klub i verden med verdens bedste tilskuere, og vi skal forsøge at gøre det bedst muligt for at dette hold vinder noget sidst på sæsonen.”
“Jeg kan kun sige, at jeg vil gøre det bedste, alt det bedste med disse spillere og jeg regner med, at det vil gå godt og intet andet.”
“Det er en vigtig dag for mig og en smule følelsesladet. Mere end da jeg skrev under som spiller, men det er normalt. Jeg vil give alt fra hjertet for denne klub og for at forsøge at få dette til at gå godt.”