FC Midtjylland har indgået en historisk stor sponsoraftale med Arbejdernes Landsbank. Aftalen løber i de næste fire år.
FC Midtjylland meddelte tirsdag, at hovedsponsor-aftalen med Det Faglige Hus ikke blev forlænget efter indeværende sæson.
Nu har man dog allerede afløseren på plads. Der er tale om Arbejdernes Landsbank, som FCM har indgået en historisk stor aftale med, skriver klubben.
Peter Froulund, der arbejder som branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank er yderst tilfreds med aftalen.
“Vi føler, at vi har rigtig meget til fælles med FC Midtjylland. Klubben har modet til at tænke og agere innovativt, og samtidig er det en familieklub, hvor man tænker i hele mennesker,” siger han til FCM’s hjemmeside og uddyber:
“Vi ser en klub med en klar strategi og viljen til at arbejde hårdt. Sådan skaber man succes. Det ved vi fra os selv, og derfor er det også nemt for os at se Arbejdernes Landsbank som en del af det stærke fællesskab i Midtjylland – både med den dedikerede fanbase og det stærke erhvervsliv.”
“Når det er sagt, så glæder vi os bare til at komme i gang – vi vil bidrage til, at det bliver endnu sjovere at være en del af FC Midtjylland,” siger Peter Froulund.
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger, så kan aftalens værdi stige helt op mod 20 millioner kroner over de næste fire år.
Kommerciel direktør: En meget stor dag for FCM
Kommerciel direktør i FC Midtjylland, Jacob Jørgensen, er også meget glad for den nye sponsoraftale.
“Det er en meget, meget stor dag for FC Midtjylland. Ikke blot har vi indgået en historisk stor aftale med Arbejdernes Landsbank, vi har også fået en meget stærk samarbejdspartner på holdet,” siger Jacob Jørgensen til klubbens hjemmeside og tilføjer:
“Arbejdernes Landsbank er funderet i stærke værdier, de repræsenterer en stærk kultur og er 11. år i træk blev kåret til danskernes foretrukne bank – det er en bank, der gør tingene ordentligt og beviser gang på gang, at man ikke behøver at være de største, for at være de bedste.”
“Derfor giver denne aftale i den grad optimisme i en udfordrende tid og på den lidt længere bane også optimisme i forhold til at indfri vores store sportslige ambitioner,” siger Jacob Jørgensen.
Indtil årsskiftet er Arbejdernes Landsbank også hovedsponsor i Brøndby IF.