
Foto: Fodbold-transfers.dk
AGF’s anfører, angrebsprofilen Patrick Mortensen, forlader klubben denne sommer.
36-årige Mortensens kontrakt står til at udløbe, og den bliver altså ikke forlænget.
Det oplyser de nykårede, danske mestre i dag.
“Jeg har været i en god dialog – både med AGF og med mig selv, men er – også i samråd med min familie – nu kommet frem til, at min sidste tid som fodboldspiller skal være et andet sted end i Aarhus,” siger Patrick Mortensen til klubbens hjemmeside og tilføjer:
“Som alle ved har AGF og Aarhus betydet utrolig meget for mig både som fodboldspiller og menneske, og jeg tager de bedste minder og de stærkeste følelser for klubben, byen og vores fantastiske fans med mig videre.”
“Jeg skylder alle den største tak for, hvad de har givet mig og min familie, og det, at have løftet mesterskabstrofæet for AGF her til sidst vil altid stå som det største for mig.”
Patrick Mortensen skiftede til AGF i januar 2019 fra Sarpsborg 08, og han nåede at spille 265 kampe og score 115 mål for klubben.